Iværksættermagasinet - af iværksættere til iværksættere

Sådan får din virksomhed mest muligt ud af virksomhedsmessen

0

Har din virksomhed deltaget i en messe eller planlægger at gøre det? Hvis du kan sige ja til det første spørgsmål, men ikke fik noget ud af messen, er det nok fordi, at den rette planlægning manglede. Inden din virksomhed deltager i en messe, er det nemlig ufattelig vigtigt at tænke over en række ting, så der rent faktisk kommer gode resultater ud af deltagelsen. Læs med i det følgende for at få tips og tricks til, hvordan du får mest muligt ud af en virksomhedsmesse.

Kend formålet og find den rette messe

Noget af det første, du skal tænke på, når planlægningen til messen går i gang, er formålet med deltagelsen. Er det for at vise nye produkter frem? Få fat i en ny målgruppe? Eller vedligeholde gode kontakter? Tænk desuden på kundeefterspørgslen, så dig og dine kollegaer ikke står midt på messen og mangler noget at lave. Når I har styr på formålet, er det med at finde en passende messe. Undersøg de forskellige messer grundigt, vurder om I skal ud over landets grænser, og glem heller ikke budgettet, så messen ikke bliver en plage for virksomheden.

En stand med et enkelt og realistisk design

Når tankerne derefter rammer den ideelle stand på den valgte messe, skal I tænke meget på virksomhedens budskab og værdier. Vælg et up-to-date, men simpelt designtema, som vil synliggøre netop jeres stand på messen og tiltrække så mange kunder som muligt. Husk også her budgettet, så det smarte og kreative design bliver holdt på et niveau, der kan overkommes. Hvis I er i tvivl om opbygningen og designet af standen, kan din virksomhed sagtens finde professionel hjælp, så standen bliver lige, som I ønsker den. Undersøg blandt andet hjemmesiden Jyskdisplay.dk, hvor du kan finde den løsning, som vil passe til din specifikke virksomhed. Messeudstyret er også vigtigt at have styr på, så både gamle og potentielle kunder har lyst til at blive ved din stand i et længere stykke tid. Indret standen på en indbydende måde og vælg en behagelig belysning, så kunderne føler sig tilpasse, og så både dit budskab og virksomhedens produkter bliver fremhævet.

Vær imødekommende, og hav flyers og visitkortet fremme

Når du og dine kollegaer står klar ved standen, er det altafgørende, at I viser jeres positive og imødekommende side frem. Vær 110 % nærværende og engagerede, og skab dialog med både nye og gamle kunder. Udover den nødvendige kontakt til kunderne er det også ideelt at have nogle spændende flyers liggende fremme på messedisken. Brug god tid på at fremstille flyers, der kan give kunderne et hurtigt overblik over for eksempel din virksomheds mest populære produkter eller en introduktion af et nyt og interessant produkt. Et visitkort sikrer ligeledes, at mulige kunder kan bevare interessen for dit firma. Her kan du sagtens tænke alternativt og finde på kreative løsninger, så kortet kommer til at afspejle din virksomheds budskab på en sjov og anderledes måde. Hvis din virksomhed for eksempel producerer vin, kan en vinprop være et udmærket visitkort, der, som et ekstra plus, har en praktisk anvendelse.

Leave A Reply

Your email address will not be published.